Týden 7. dubna - 11. dubna 2025
Pondělí
Český jazyk
- Rozehřívačka s Olíkem a Filipem
- různá mluvnice. - Práce s textem - korektura - hledání a opravy chyb, reflexe
pro chybějící zde (můžeš také zkusit :-)
Text na korekturu - opravu chyb.odt - DÚ - uááá, nakonec jsme si nenapsali, takže dávám sem a do EP. Kdo bude mít, získá bonusové "J"
Zadání: do CV - vymysli 3 věty, kde použiješ přídavná jména tvrdá (v každé větě jiný rod).
Matematika
- Zápisy do zápisníku.
- Rozcvička s Kubou a Majdou
- obvod, obsah. - Opakovaný výklad, vysvětlování - obvod, obsah, výpočty, zkrácené výpočty, logické vyvozování.
- PS2 40/1 - shodné a rozdílné znaky čtverce a obdélníka.
- Zítra nezapomeň všechny rýsovací potřeby, budeme hodně rýsovat.
Vlastivěda
- Historie - Poválečný vývoj
- vyhodnocení cvičeného testíku z minulé hodiny
- Vlt - obdobné otázky z textu (str. 45 a po výkladu z minulé hodiny, možnost pracovat s učebnicí, otázky na tabuli, možnost vlastního pořadí odpovědí
- vyhodnocení a individuální reflexe(zjišťování potíží a na co si dát příště pozor)
Otázky:
1. Napiš, od kdy do kdy trvala 2. sv. válka - válečná léta. (1939 - 1945)
2. Komu (kterému státu) po válce připadla Podkarpatská Rus? (Sovětskému svazu)
3. Jak se říká zabavení majetku soukromým vlastníkům státem? (znárodnění, znárodňování)
4. Která politická strana se stala vítězem voleb v r. 1946? (Komunistická strana Československa)
5. Kdy (měsíc, rok) odstranila vítězná strana z vlády své politické odpůrce? (únor 1948)
6. Kdo se stal prezidentem po E. Benešovi? (Klement Gottwald)
7. Kde se konala manifestace v únoru 1948? (Staroměstské náměstí)
8. Jaká vláda byla nastolena po roce 1948 v ČSR? (nedemokratická, totalitní)
9. Který stát řídil činnosti naší vlády po 2. sv. válce? (Sovětský svaz) - Připomenutí možnosti (do konce tohoto týdne) sdělení o vypracování projektu na jakékoliv téma naší historie ve 20. století (jednotlivci, dvojice, skupina)
Český jazyk - LV
- Mamutov
- shrnutí společné četby v rámci čtenářské dílny
- vypracování shrnujícího listu individuálně - pokračování.
___________________________________________
Úterý
Český jazyk
- Rozehřívačka s s Romanem a Ellíkem
- tvoření vět s přídavnými jmény v rozličných tvarech. - Problémový úkol na tabuli:
Věta: Půjčila jsem si Olíkovy - Olíkovi pastelky.... jak je to správně? (úvod do pravopisu přivlastňovacích přídavných jmen)
správně: Půjčila jsem si Olíkovy pastelky (slovo pastelky je rodu ženského, platí shoda, můžeme použít vzor "otcovy", nebo ukazovací zájmeno "ty" pastelky)
Otázka: Jak by se dala drobně upravit věta, aby platilo "Olíkovi" jako správný pravopisný tvar?
jasně, takto :-) : Půjčila jsem Olíkovi pastelky.
Co se změnilo? Aha - z přídavného jména se stalo podstatné jméno ve 3. pádu a koncovkou -ovi - Povíkendový kruh
- rozvoj komunikačních dovedností
- společné sdílení. - DÚ - možnost ještě napsat a přinést včerejší zadání - stále za bonusové "J"
Zadání: do CV - vymysli 3 věty, kde použiješ přídavná jména tvrdá (v každé větě jiný rod).
Matematika
- Cross rozcvička - malá násobilka.
- Společné vlastnosti obdélníku a čtverce - 41/1 - společné shrnutí a dopsání.
- Rýsování obdélníku pomocí kružítka - určení 4. vrcholu
- PS2 41/2
- společně, vysvětlování, souvislosti. - DÚ - PS 41/2 - dokonči zbývající obdélníky stejným způsobem.
Hudební výchova
- Hodina odpadla z důvodu zápisu budoucích prvňáčků.
______________________________________________
Středa
Český jazyk
- Rozcvička s Evou a Eli
- tvoření vět s přídavnými jmény v rozličných tvarech. - Vyhodnocení domácího úkolu - vymysli 3 věty, kde použiješ přídavná jména tvrdá (v každé větě jiný rod)
- ocenění, opravy, kdo ještě nenapsal - dopsání. - Korektura textu
- vymysli vlastní odstavec textu a proveď v něm přesně 7 chyb
- náhodná výměna mezi spolužáky - oprava (korektura). - Procvičování přídavných jmen - PS str. 24.
- DÚ - dokonči, co nemáš hotové v PS na str. 24.
Matematika
- Cross rozcvička - obvod a obsah.
- PS2 41/2
- kontrola provedeného rýsování
- individuální doporučení a dovysvětlování. - PS2 41/3
- obdobné rýsování jako včera (pomocí kružítka najdi 4. vrchol obdélníku)
- 1. obdélník výkladově a společně s provedením na tabuli
- 2. obdélník samostatně
- individuální pomoc. - Sešit GEO - trénování daného způsobu narýsování obdélníku dle vlastního zadání a tempa
- zítra bude stejný typ úlohy v krátkém testíku. - NUTNO STÁLE NOSIT POUŽITELNÉ RÝSOVACÍ POTŘEBY!
- DÚ - dokonči PS3, pokud nemáš úplně vše a dle potřeby ještě doma trénuj.
Vlastivěda
- Hodina odpadla z důvodu zápisu budoucích prvňáčků.
______________________________________________
Čtvrtek
Český jazyk
- Rozcvička s Ájou a Lukášem
- určování druhů přídavných jmen. - ČJt - patnáctiminutovka - tvoření jednoduchých vět s tvrdým a měkkými přídavnými jmény ve všech rodech (tedy 6 vět)
- vyhodnocení, opravy, individuální dovysvětlování. - Pravopis přídavných jmen, vzory
- uč. str. 103 a 105 (tabulky)
- PS 26/8,9 dle vlastního tempa. - DÚ: PS 26/8 - použij jako nápovědu tabulky se vzory v učebnici.
Matematika
- Rozcvička s Lukášem a Ellou
- obvod a obsah dle zadání. - Opakování, prohlubování učiva o trojúhelníku
- určování a zdůvodnění typu trojúhelníku podle rozměrů (pravoúhlý, rovnoramenný, rovnostranný)
- souvislosti, logické vyvozování. - GEO - testík na rýsování obdélníku podle zadaných rozměrů a s použitím kružítka
- vyhodnocení, reflexe, na co si dát pozor - rozbor rýsování, postupu.
Český jazyk - LV + mišmaš za zítřek
- Mamutov - dokončení souhrnného závěrečného listu.
- Domov pro Marťany - připomenutí rozečtené knížky, deník četby - práce na ilustraci.
- Stupňování přídavných jmen - vysvětlení, souvislosti
- PS 25/6 (tabulka) - pozor - nutno si uvědomit, kam doplňuješ zadané přídavné jméno a vymyslet další dva tvary. - Reflexe a dovysvětlení rýsování.
- Vystoupení Lilly na klavír
- Vystoupení Eli a Elly ve zpívání
.
______________________________________________
Pátek
Akce Ukliďme Česko
- Trasa na ostroh Zámky
- čas, délka, rychlost chůze, přestávky. - Cestou několik zastávek vlastivědno přírodních.
- Úklid v lese před ostrohem Zámky
- skupinové činnosti
- naplnění pytlů (našli jsme toho letos opravdu hodně). - Na ostrohu nás čekalo za odměnu ohniště, jeho zapálení a velmi originální bašty.
.
- Užili jsme si společné a užitečné chvíle a hry v překrásné přírodě nedaleko našeho bydliště.
- Výzva na pondělí: Uchránit a donést list papíru, který každý obdržel cestou zpátky
.
______________________________________________