Jdi na obsah Jdi na menu
 


Týden 3. února - 7. února 2025

Pondělí

Český jazyk

  • Povíkendový kruh
    - rozvoj komunikačních dovedností, sdílení
    - výstižnost projevu v časovém limitu.
  • Kruh - jmenný přísudek se sponou (tvary sponového slovesa být, bývat + podstatné, nebo přídavné jméno)
    - opakovaný výklad
    - určování základní skladební dvojice ve větách, kde je jmenný přísudek se sponou (např. Velryba je savecVelociraptor byl dravý dinosaurus. Listnatý strom je v zimě opadavý
  • Informace o vztahu 5. C a 5. B + hra 5. B o slevách pro seniory.

Matematika

  • Rozcvička s Ríšou a Viki
    - dělení se zbytkem (malá násobilka)
    - odhady při dělení dvojciferným dělitelem (např. 546 : 78) - "Kolikrát se vejde...?"(bez počítání zbytku), výsledky do CV, následná kontrola a individuální reflexe.
  • CV
    - odhady při dělení dvojciferným dělitelem, čísla bez jednotek (např. 540 : 70), bez počítání zbytku, následná kontrola a individuální reflexe
    - výpočty při dělení dvojciferným dělitelem, čísla bez jednotek (např. 540 : 70) včetně zbytku, následná kontrola a individuální reflexe.
  • DÚ: PS2 - 3/2. 

Vlastivěda

  • Projekty - historie od konce 18. stol. do poč. 20. stol.
    - připomenutí kritérií (název, autor, nejméně 3 zdroje, základní informace, všemu rozumět - umět vysvětlit, lepení + kreslení, zajímavá grafika, rozměr A4, nebo větší). Konzultace možná kdykoliv dopoledne. 
    Termín prezentace: pondělí 24. 2. 
  • Videa - Dějiny národa českého - konec 18. stol. - poč. 20. stol.
    - SP - sběr a psaní krátkých výstižných informací z videí.

Český jazyk - LV

  • Sebehodnocení 2. čtvrtletí - reflexe, vyhodnocení dle zadaných kritérií
    - velká pochvala všem za osobitou tvořivost a originalitu yessmiley
    - pozor si dávej na úplné splnění zadaných kritérií, věnuj pozornost konečné kontrole. cool
  • Pražské poetické setkání
    - u příležitosti této recitační soutěže si každý připraví recitování libovolné vybrané básně (nejméně 4 verše)
    - tento čtvrtek vybranou báseň zarecituje s možností mít před sebou text (tedy není nutno znát úplně zpaměti, ale také nelovit text až při recitaci! wink)
    - hodnotí se výraznost, hlasitost, melodičnost (už "nekolovrátkujeme" jako říkadlo smiley), drobné chybky a přešlapy neva smiley
    - školní kolo pro zájemce proběhne v úterý 11. 2.
  • Červenec má oslí uši (Iva Procházková)
    - společné hlasité (přednesové) čtení z Čítanky
    - reflexe "anotace" v sešitu LV (stručného shrnutí obsahu).
  • Rozhovor o nutnosti rozlišování zasmání se vtipu, žertu, upřímně směšné situaci oproti posměšku, posmívání se či žertování na úkor druhého.
    Zejména si vždy pamatuj: CO TY BEREŠ A PŘÍJÍMÁŠ JAKO SRANDU A LEGRACI, NEMUSÍ TAK BRÁT TEN DRUHÝ. Ten se může cítit trapně, poníženě, nepříjemně... kiss

___________________________________________

Úterý

Český jazyk

  • Rozcvička s Olíkem a Ájou
    - určování podmětu a přísudku v zadaných větách.
  • CV - diktát krátkých vět, určování a vyznačení podtržením podmětu a přísudku (jmenného se sponou), např.: Had je obratlovec. Šárčin dědeček byl lékárník. atd., společná kontrola a opravy, opakovaný výklad.
  • CV spolu s tabulí - společný větný rozbor: Veverka si vykopala v hlíně díru na oříšky.
    vyznačení podtrháváním a svorkami.
  • PS 36/4 - samostatně, dle tempa, zítra budeme pokračovat a společně vyhodnocovat.

Matematika

  • Rozcvička s Lukym, Ellíkem a paní učitelkou
    - dělení se zbytkem (malá násobilka)
    - výpočty při dělení dvojciferným dělitelem, čísla bez jednotek (např. 540 : 70) včetně zbytku.
  • Mt - dva sloupečky příkladů podle rozehřívačky (desetiminutovka).
  • Individuální opravy.
  • PS2 3/sloupečky, 3/3,4 (dle vlastního tempa.
  • DÚ: PS2 - 3/příklady ve sloupečcích, které jsi nestihl(a).

Hudební výchova

  • Na úvod jsme řešili situaci při hře v 5. B - nedovolené manipulování s cizí věcí a její zničení.
    - poučení pro ostatní, připomenutí pravidla "Nesahám na cizí majetek bez dovolení"
    - když něco nedopatřením či z klukoviny někomu provedu, omluvím se a co nejlépe napravím
    - aktéři nejpozději zítra dopoledne zjednají nápravu (sami promyslí, jak), poté věc vyřešíme domluvou, smírem a uzavřeme; v opačném případě nastanou výchovná opatření.
  • Zpívání s doprovodem klavíru
    - píseň Na tom bošileckým mostku.
  • Hudební nauka - notová osnova, linky, mezery, takt, 3/4 takt, délky not... (opáčko).​

___________________________________________

Středa

Český jazyk

  • Rozcvička s Evou a Charliem
    - určování podmětu a přísudku (= základní skladební dvojice) v zadaných větách.
  • PS 36/4
    - opakovaný výklad a vysvětlování s porovnáváním (vyjádřený a nevyjádřený podmět, přísudek slovesny a jmenný se sponou)
    - vlastní oprava cvičení
    - vzájemné a společné doopravení a vyhodnocení.
  • CV - tvoření vět, kde se vyskytuje přísudek jmenný se sponou (dle vlastního tempa cca 5 vět, psané pod sebe). 

Matematika

  • Rozcvička s Eli a Olíkem
    - dělení se zbytkem (malá násobilka)
    - výpočty při dělení dvojciferným dělitelem, čísla bez jednotek (např. 540 : 70) včetně zbytku.
  • Mt - 2. desetiminutovka - dva sloupečky příkladů podle rozehřívačky.
  • Individuální opravy.
  • PS2 4/8, 3/3,4 (dle vlastního tempa).
  • DÚ: PS2 - 4/8, co jsi nestihl(a).

Vlastivěda

  • Projekty - historie od konce 18. stol. do poč. 20. stol.
    - připomenutí práce na projektech a jejich kritérií (název, autor, nejméně 3 zdroje, základní informace, všemu rozumět - umět vysvětlit, lepení + kreslení, zajímavá grafika, rozměr A4, nebo větší). Konzultace možná kdykoliv dopoledne. 
    Termín prezentace: pondělí 24. 2. 
  • Otázky a odpovědi - nácvik práce s textem v časovém limitu a souhrn historie v daném období (orientace v textu a výběr správných odpovědí)
    - podle jednotlivých stran (od str. 22 do str. 37) byly zadávané ústně otázky, na listy se psaly pouze konkrétní odpovědi (ne věty)
    - bylo by dobré, aby si děti, které chybějí, napsaly doma také odpovědi na list A4, aby potom ve škole neměly moc dopisování. Budou za to odměněny obrázkem (při správnosti dvěma) smiley
    Otázky:
    1. Jak se říkalo velkým dílnám, kde pracovalo více lidí a každý dělník zpracovával určitou část výrobku? (str. 22)
    2. Čím byly poháněny první stroje? (str. 22)
    3. Čím byly stroje poháněny později, jaký se našel nový způsob? (str. 22)
    4. Co mohli a činili někteří venkované po zrušení nevolnictví? (str. 22)
    5. Ve kterém období se postupně měnila manufakturní výroba za strojovou? (str. 22)
    6. Kdo zdokonalil pluh? (str. 23)
    7. Kdo pracoval v továrnách? (str. 23)
    8. Který systém se v období rozvoje hospodářství a strojové výroby rozkládal (ustupoval) a který nastoupil? (2 slova, str. 25)
    9. Kolik lidí žilo v českých zemích koncem 18. století? (str. 25)
    10. Jak jinak se říkalo vlastencům, kteří chtěli posílit češtinu, českou kulturu, hrdost českého národa? (str. 25)
    11. Co se stalo mimo jiné významným prostředkem při působení vlastenců? (str. 26)
    12. Jak se jmenuje slavná divadelní hra, ve které tehdy poprvé zazněla píseň Kde domov můj (naše nynější česká hymna)? (str. 26)
    13. Který tanec na tehdy pořádaných bálech byl nejznámější? (str. 27)
    14. Ve kterém roce se konaly  po celé Evropě nepokoje, povstání a bouře? (str. 28)
    15. Co stavěli lidé v Praze proti vojákům při pouličních bouřích? (str. 28)
    16. Co bylo jediným, ale důležitým úspěchem revolučního hnutí v Rakousku? (str. 29)
    17. Jak se jmenoval panovník, který na rakouský trůn nastoupil v 19. století? (str. 29)
    18. Jak se od roku 1867 přesně jmenovala monarchie, ve které žili i Češi? (str. 32)
    19. Jak se jmenoval celým nezkráceným jménem člověk, který byl významným vědcem a politikem a usiloval na přelomu 19. a 20. století o samostatný český národní stát? (str. 32)
    20. Která událost velmi významně přispěla k osamostatnění českých zemí a vzniku Československa? (str. 37)
  • Situace při hře v 5. B - nedovolené manipulování s cizí věcí a její zničení - dořešení
    - po vyučování dvě dítka ze tří (třetí nebyl ve škole) na otázku, zda zjednali nápravu v této věci, informovali, že ano (omluva, nabídka pomoci a dárek) yes, takže byla pochválena a záležitost jsme uzavřeli. Mám radost smiley.

___________________________________________

Čtvrtek

Český jazyk

  • Prezentace informací ze školního parlamentu
    - březen - Měsíc knihy (místo Noci s Andersenem budou kvízové aktivity)
    - tvoření mostu z Prahy do Hamburku pomocí čtení wink.
  • Rozvoj slovní zásoby, přesného a efektivního vyjadřování a sdělování informací, jak se jasně a srozumitelně doptávat.
  • CV - ZSD - jmenný přísudek se sponou - řešení u vymyšlených vět spolužáků.

Matematika

  • Rozcvička s Lukym, Evou a paní učitelkou
    - libovolné matematické zadávání
    - dělení dvojciferným dělitelem bez jednotek.
  • PS2 6/5 - dělení dvojciferným dělitelem
    - společné i individuální řešení příkladů s opakovaným výkladem a současným psaním na tabuli
  • DÚ:
    1) PS2 - doplnění vlastní reflexe (vybarvení příslušného smajlíka po promyšlení) na straně 0 - na 6 řádcích, a to v tomto (chybějící, dopište si):
    1. řádek: malá násobilka
    2. řádek: dělení se zbytkem v malé násobilce
    3. řádek: písemné sčítání
    4. řádek: písemné odčítání
    5. řádek: písemné násobení jednociferným činitelem
    6. řádek: písemné násobení dvojciferným činitelem
    2) PS - doplň zkoušky ve všech příkladech 6/5.

Český jazyk - LV, Já a my

  • Chvilka sdílení zkušeností ŠMP a doporučení pro vlastní pohodu a bezpečí:
    - netrápit se "starými" křivdami a konflikty, nehromadit je, netahat je do dalších let, ale vyřešit je a uzavřít
    - předcházet konfliktům, pokud nastanou, včas je řešit a uzavřít
    - komunikovat, používat STOPKU ("je mi to nepříjemné", respektovat stopku a sdělení)
    - dnes se to jedné dvojici z páté třídy s pomocí ŠMP podařilo a viditelně se oběma ulevilo. yessmiley 
  • Recitace připravených básní
    - samotná recitace na základě zadaných kritérií
    - psaní reflektivních komentářů k výkonu spolužáků a bodování
    - individuální vyhodnocení paní učitelkou (co se podařilo, co bylo skvělé, co je dobré vylepšit, posunout)
    - dnešní dílčí hodnocení pro všechny: 1 yes
  • V pondělí nás čeká:
    Opakovaná recitace stejných básní a závěrečné formativní hodnocení na základě vlastního posunu podle dnešní reflexe a doporučení. Hodnocení jedničkou získá každý, u koho se posun projeví (tedy netřeba dokonalost, ale každý krůček dopředu se počítá smiley).

___________________________________________

Pátek

Dnes nás bylo docela pomálu, některé dětičky chyběly, jiné se účastnily šachového turnaje smiley

Český jazyk

  • Vyhodnocení včerejší recitace
    - sečtení bodů
    - reflexe vyhodnocení spolužáky (objektivita, vnímání, individuální posuzování...)
    - celkové umístění
    - povídání o recitaci.

Matematika

  • Přehled cvičení v PS2.
  • PS2 6/5 - dělení dvojciferným dělitelem
    - společná práce s příklady, co když nevyjde zkouška? wink
  • Krychličky a zlomky - práce ve dvojicích.
  • Bus - různé počítání na 3 kola.

Výtvarné činnosti, Informatika

  • Kódování obrázkem
    - vlastní motiv, pojmenování obrazu a napsání povídání o motivu (zatím tajné) angel
    - malování temperami - abstraktní obrázek se skrytým vymyšleným motivem.
  • Hry pro rozvoj informatického myšlení, logiky a strategie.

___________________________________________

snehova-vlocka.jpg

  Únor bílý, pole sílí... jenže žádný sníh na obzoru... blush
snehova-vlocka.jpg
  Příjemný víkend všem. smiley
snehova-vlocka.jpg
  Marodům brzké uzdravení. wink