Jdi na obsah Jdi na menu
 


Týden 24. března - 28. března 2025

Pondělí

Český jazyk

  • Povíkendový kruh
    - rozvoj komunikačních dovedností, sdílení
    - výstižnost projevu v časovém limitu
    - rozhovor o probraném učivu a přijímačkách.

Matematika

  • Dokončení sdíleného kruhu
    - výstižnost projevu v časovém limitu
    - rozhovor o probraném učivu a přijímačkách.
  • Obvod a obsah - čtverec, obdélník, obvod trojúhelníka ("běžím okolo" - obvod (o); řeším plochu - obsah (S)
    - zopakování pravidel, řešení, jednotek
    - výpočty jednoduchých obvodů či obsahů dle zadaných rozměrů.
  • Práce ve čtvercové síti
    - obvod, obsah čtverce - opakování, procvičení.
  • DÚ:
    - Md - uč. 125/2a), 126/2a, 128/2a), 129/4a) - na každý řádek uvést zadání a pod něho výpočet.
    - Očima si zopakovat barevné rámečky - uč. str. 124,125,126,128,129.  

Vlastivěda

  • Dopravní výchova
    - informace o testování a pokusu o získání průkazu cyklisty - tento čtvrtek
    - stručné shrnutí, co nás čeká (teorie, praxe), ještě se tomu budeme věnovat ve středu.
  • Historie - 1. polovina 20. století
    - kapitoly v učebnici - str. 42 - Cesta k zániku ČSR (připomenutí), str. 43 - 44 (Vyhlášení protektorátu, 2. světová válka; bez drobného textu) - samostatné čtení a zapamatování si základních informací
    - pokusný testík (otázky na základní informace, možnost získat jedničku či obrázek)
    Otázky:
    1. Jak se jmenoval prezident ČSR, který se stal prezidentem v r. 1935, po T. G. Masarykovi? (Edvard Beneš)
    2. Jak se jmenoval vůdce nacistů v Německu? (Adolf Hitler)
    3. Čím němečtí nacisté vyhrožovali, pokud by nebyl splněn požadavek na připojení Sudet k Německu? (válkou)
    4. Jak se jmenuje město v Německu, kde se významné státy Evropy v září 1938 dohodly s Německem, že Sudety budou připojeny k Německu? (Mnichov)
    5. Vzdalo se Československo Sudet ve prospěch Němců? (ano) 
    6. Kdy (datum) vpadla německá vojska na zbývající území ČSR? (15. března 1939) 
    7. Na území kterého státu vtrhla německá vojska a je tím určen začátek 2. světové války? (Polska)
    8. Jak se jmenuje národ, který chtěli němečtí nacisté vyhubit? (Židé)
    9. Jak se nazývala místa, kam byli transportováni lidé k uvěznění a usmrcování? (koncentrační tábory).
  • Ve středu si napíšeme testík "na známky" přesně z těchto kapitol, s podobnými otázkami a s možností mít otevřenou učebnici. K tomu doporučuji:
    - projít si doma znovu tyto kapitoly a být orientován
    - nezapomenout učebnici wink.
  • Připomenutí možnosti vypracování projektu na jakékoliv téma naší historie ve 20. století a jednotlivci, či ve dvojici či ve skupině. Nutno nahlásit do pondělí 31. 3. 

Český jazyk - LV

  • Práce s knížkami pro společnou četbu ve školní knihovně
    - "prohrabání", prolistování, pokoukání, vzájemná diskuze...
    - uložení roztříděných titulů do knihoven
    - vybrání tipů pro další naší společnou četbu, jejich soupis
    - po vyhodnocení paní učitelkou (vhodnost pro věk), bude o vybrané knížce hlasováno smiley.

___________________________________________

Úterý

Český jazyk

  • Rozcvička s Viki a Lilly
    - ohebné slovní druhy.
  • ČJt - pravopis diktovaných slov a určení slovního druhu.
  • Podstatná jména
    - PS 20/1
    - zdůvodňování pravopisu.
  • DÚ: PS 20/1 - pádové otázky + k tomu jeden příklad z textu.

Matematika

  • Rozcvička s Ríšou a Lukášem
    - obvod, obsah - výpočty.
  • Ocenění napsaného úkolu.
  • Opakování a opakované vysvětlení podstaty obvodu a obsahu
    - obvod - délka, jednotky délky
    - obsah - plocha - jednotky plošné - "čtvereční"
    - využití zkrácených výpočtů ("vzorečků") a jejich logičnost - vlastnosti čtverce a obdélníku.
  • Mt - jednoduché výpočty obsahu a obvodu
    - reflexe a příprava na zítřejší testík.
  • PS1 - individuální procvičování dle vlastního výběru.

Hudební výchova

  • Zpívání při stěhování didaktických materiálů a bubnů (djembe, bonga), ocenění Vitacitem laugh
  • Kelímková výzva (uskuteční se zítra) wink.

______________________________________________

Středa

Český jazyk

  • Rozcvička
    - určování slovních druhů.
  • Opakování a procvičování tvarů podstatných jmen.

Matematika

  • Rozehřátí
    - obvod a obsah čtverce a obdélníka.
  • Slovní úlohy.

Vlastivěda

  • Opakování učiva v souvislostech.
  • Mapa Československa za 1. republiky.
  • VLt - avizovaný testík na konkrétní text v učebnici (Okupace Československa, 2. sv. válka).
    - možné využití učebnice.
  •  2. světová válka.

____________________________________________

Čtvrtek - suplování

Český jazyk

  • Rozcvička s Majdou a Ríšou
    -

Matematika, český jazyk - LV

  • Dopravní výchova
    - procvičování a prohlubování teorie.

Já a my

  • Hodina odpadla.

____________________________________________

Pátek - suplování

Český jazyk

  • Společná rozehřívačka s Eli a Lukym
    - různá mluvnice.
  • Souhrn podstatných jmen
    - pracovní list
    - možno pracovat ve dvojicích
    - bude hodnoceno.
  • Pro hotové: PS str. 20 - 22 - co si vybereš.

Matematika

  • Společná rozehřívačka s Filipem a Sisi
    - malá násobilka včetně dělení se zbytkem.

  •  

    Samostatná práce - matematické úlohy na obsah a obvod
    - pracovní list
    - možno pracovat ve dvojicích
    - bude hodnoceno.

Výtvarné činnosti

  • Téma: Můj vysněný svět
    - koláž - kresba + barevný papír
    - prezentace díla, sdílení myšlenek.

Informatika

  • Vytvoření informačního letáku o vybraném zvířeti (samostatná práce podle zadaného listu s podrobným zadáním)
    Souhrn:
    - vyber si jedno zvíře, o kterém chceš vytvořit leták (např. tygr, delfín, orel, panda…).
    - vyhledej základní informace na internetu (kde žije, čím se živí, zajímavosti o něm, ohrožení a ochrana)
    - formátování textu dle zadání
    - uložení
    - informace o bodování pro hodnocení.

____________________________________________