Týden 24. března - 28. března 2025
Pondělí
Český jazyk
- Povíkendový kruh
- rozvoj komunikačních dovedností, sdílení
- výstižnost projevu v časovém limitu
- rozhovor o probraném učivu a přijímačkách.
Matematika
- Dokončení sdíleného kruhu
- výstižnost projevu v časovém limitu
- rozhovor o probraném učivu a přijímačkách. - Obvod a obsah - čtverec, obdélník, obvod trojúhelníka ("běžím okolo" - obvod (o); řeším plochu - obsah (S)
- zopakování pravidel, řešení, jednotek
- výpočty jednoduchých obvodů či obsahů dle zadaných rozměrů. - Práce ve čtvercové síti
- obvod, obsah čtverce - opakování, procvičení. - DÚ:
- Md - uč. 125/2a), 126/2a, 128/2a), 129/4a) - na každý řádek uvést zadání a pod něho výpočet.
- Očima si zopakovat barevné rámečky - uč. str. 124,125,126,128,129.
Vlastivěda
- Dopravní výchova
- informace o testování a pokusu o získání průkazu cyklisty - tento čtvrtek
- stručné shrnutí, co nás čeká (teorie, praxe), ještě se tomu budeme věnovat ve středu. - Historie - 1. polovina 20. století
- kapitoly v učebnici - str. 42 - Cesta k zániku ČSR (připomenutí), str. 43 - 44 (Vyhlášení protektorátu, 2. světová válka; bez drobného textu) - samostatné čtení a zapamatování si základních informací
- pokusný testík (otázky na základní informace, možnost získat jedničku či obrázek)
Otázky:
1. Jak se jmenoval prezident ČSR, který se stal prezidentem v r. 1935, po T. G. Masarykovi? (Edvard Beneš)
2. Jak se jmenoval vůdce nacistů v Německu? (Adolf Hitler)
3. Čím němečtí nacisté vyhrožovali, pokud by nebyl splněn požadavek na připojení Sudet k Německu? (válkou)
4. Jak se jmenuje město v Německu, kde se významné státy Evropy v září 1938 dohodly s Německem, že Sudety budou připojeny k Německu? (Mnichov)
5. Vzdalo se Československo Sudet ve prospěch Němců? (ano)
6. Kdy (datum) vpadla německá vojska na zbývající území ČSR? (15. března 1939)
7. Na území kterého státu vtrhla německá vojska a je tím určen začátek 2. světové války? (Polska)
8. Jak se jmenuje národ, který chtěli němečtí nacisté vyhubit? (Židé)
9. Jak se nazývala místa, kam byli transportováni lidé k uvěznění a usmrcování? (koncentrační tábory). - Ve středu si napíšeme testík "na známky" přesně z těchto kapitol, s podobnými otázkami a s možností mít otevřenou učebnici. K tomu doporučuji:
- projít si doma znovu tyto kapitoly a být orientován
- nezapomenout učebnici.
- Připomenutí možnosti vypracování projektu na jakékoliv téma naší historie ve 20. století a jednotlivci, či ve dvojici či ve skupině. Nutno nahlásit do pondělí 31. 3.
Český jazyk - LV
- Práce s knížkami pro společnou četbu ve školní knihovně
- "prohrabání", prolistování, pokoukání, vzájemná diskuze...
- uložení roztříděných titulů do knihoven
- vybrání tipů pro další naší společnou četbu, jejich soupis
- po vyhodnocení paní učitelkou (vhodnost pro věk), bude o vybrané knížce hlasováno.
___________________________________________
Úterý
Český jazyk
- Rozcvička s Viki a Lilly
- ohebné slovní druhy. - ČJt - pravopis diktovaných slov a určení slovního druhu.
- Podstatná jména
- PS 20/1
- zdůvodňování pravopisu. - DÚ: PS 20/1 - pádové otázky + k tomu jeden příklad z textu.
Matematika
- Rozcvička s Ríšou a Lukášem
- obvod, obsah - výpočty. - Ocenění napsaného úkolu.
- Opakování a opakované vysvětlení podstaty obvodu a obsahu
- obvod - délka, jednotky délky
- obsah - plocha - jednotky plošné - "čtvereční"
- využití zkrácených výpočtů ("vzorečků") a jejich logičnost - vlastnosti čtverce a obdélníku. - Mt - jednoduché výpočty obsahu a obvodu
- reflexe a příprava na zítřejší testík. - PS1 - individuální procvičování dle vlastního výběru.
Hudební výchova
- Zpívání při stěhování didaktických materiálů a bubnů (djembe, bonga), ocenění Vitacitem
- Kelímková výzva (uskuteční se zítra)
.
______________________________________________
Středa
Český jazyk
- Rozcvička
- určování slovních druhů. - Opakování a procvičování tvarů podstatných jmen.
Matematika
- Rozehřátí
- obvod a obsah čtverce a obdélníka. - Slovní úlohy.
Vlastivěda
- Opakování učiva v souvislostech.
- Mapa Československa za 1. republiky.
- VLt - avizovaný testík na konkrétní text v učebnici (Okupace Československa, 2. sv. válka).
- možné využití učebnice. - 2. světová válka.
____________________________________________
Čtvrtek - suplování
Český jazyk
- Rozcvička s Majdou a Ríšou
-
Matematika, český jazyk - LV
- Dopravní výchova
- procvičování a prohlubování teorie.
Já a my
- Hodina odpadla.
____________________________________________
Pátek - suplování
Český jazyk
- Společná rozehřívačka s Eli a Lukym
- různá mluvnice. - Souhrn podstatných jmen
- pracovní list
- možno pracovat ve dvojicích
- bude hodnoceno. - Pro hotové: PS str. 20 - 22 - co si vybereš.
Matematika
-
Společná rozehřívačka s Filipem a Sisi
- malá násobilka včetně dělení se zbytkem. -
Samostatná práce - matematické úlohy na obsah a obvod
- pracovní list
- možno pracovat ve dvojicích
- bude hodnoceno.
Výtvarné činnosti
- Téma: Můj vysněný svět
- koláž - kresba + barevný papír
- prezentace díla, sdílení myšlenek.
Informatika
-
Vytvoření informačního letáku o vybraném zvířeti (samostatná práce podle zadaného listu s podrobným zadáním)
Souhrn:
- vyber si jedno zvíře, o kterém chceš vytvořit leták (např. tygr, delfín, orel, panda…).
- vyhledej základní informace na internetu (kde žije, čím se živí, zajímavosti o něm, ohrožení a ochrana)
- formátování textu dle zadání
- uložení
- informace o bodování pro hodnocení.
____________________________________________