Jdi na obsah Jdi na menu
 


Týden 2. prosince - 6. prosince 2024

Pondělí

Český jazyk

  • Povíkendový kruh
    - rozvoj komunikačních dovedností
    - výstižnost projevu v limitu počtu vět
    - využití víkendového programu pro tvorbu vět podle větných členů.
  • CV
    - věta na tabuli (na opsání do sešitu): Na vánočním stromě zářily pestré barvy.
    - zadání jako problémový úkol ("šifra")
    - výsledkem bylo podtržení jednotlivých větných členů daným způsobem
    - společně ještě určení dvojic větných členů rámcem (svorkou).
  • CV - určení větných členů intuitivně podtržením, vyhodnocení, odměňování.
  • DÚ (opakování předložek z, ze, s, se: Md: uč. 36/1 (pouze pravou část, levou se inspiruj). 

Matematika, vlastivěda, český jazyk - LV  

  • Protože nám dorazily po delší další uzdravené dívky, propojili jsme učení podle individuálních potřeb.
  • Matematická rozcvička s Ellou a Lilly
    - všelijaké čarování s čísly.
  • Opakování a procvičování matematiky - PS str. 6-10 - popořadě dodělávky vlastním tempem
    - pražské tunely Blanka a Strahovský... kdo sem koukneš, budeš vědět, jak jsou dlouhé wink
    - tunel Blanka: 5 500 m tunel Strahovský: 2 004 m.
  • VL - opakování na testík ze starších dějin (příští pondělí) podle doplňovačky a opakovacích otázek (možno ve dvojicích).
  • Znovu podklady:
    - Závěrečné otázky s tajenkou:
    Starší dějiny - závěrečná tajenka.pdf
    - Shrnující otázky s odpověďmi:
    Opakovací otázky ze starších dějin.pdf
  • Čtení v učebnici vlastivědy o dějinách v 17. a 18. století.
  • Průběžná reflexe, kdo si co vybral a v čem ho to posunulo. 
  • Projekty ve vlastivědě - připomenutí termínu - středa, individuální odpovědi, rady, upřesňování, dovysvětlování...
  • Změna služeb ve třídě - týmová domluva, následné dolosování... uf yes
  • Čtení v Čítance - Popelka aneb Skleněný střevíček (str. 156).
  • Dodělávky (ČD, Mamutov, sebehodnocení).

____________________________________________

Úterý

Český jazyk

  • Rozcvička s Eliškou a Lilly
    - určování podmětu a přísudku v zadaných větách.
  • ČJt - na oddělení; uč. 10/17a/b; v časovém limitu 10 min., napiš dle vlastního tempa a zvládnutí kontroly, vyznač podtržením ve větách podměty a přísudky.
  • PS - individuální dodělávky - PS 10/9; astr. 14 . 17 - popořadě.
  • Opravy, individuální dovysvětlování.
  • Zopakování určování slovních druhů - PL se správně vyznačenými slovními druhy - zítřejší testík.
  • DÚ: ČJd - 36/2a).

Matematika, český jazyk

  • Rozehřátí s Eliškou a Evou
    - všelicos matematického.
  • Dodělávky po absencích
    - prezentace knížek; připomenutí příští prezentace (libovolná knížka) - 9. 1. 2025
    - opravy, individuální docvičování
    - PS str. 6 - 10
    - připomenutí zítřejších vlastivědných projektů.

Hudební a pohybové činnosti

  • Vánoční zdobení třídy.
  • Navození vánoční atmosféry.
  • Zpívání vánočních písniček a koled.

____________________________________________

Středa

Český jazyk

  • Rozcvička s paní učitelkou
    - určování vybraných slovních druhů (podstatné jméno, přídavné jméno, sloveso, příslovce).
  • Zopakování způsobu určování uvedených slovních druhů před avizovaným testíkem
    podstatná jména: Kdo? Co? (případně další pádové otázky)
    přídavná jména: Jaký? Který? Čí? (případně tvary jiného pádu)
    slovesa: Co kdo (nebo co) dělá (dělal, bude dělat, by dělal...)?
    příslovce: Kde? Kam? Kdy? Jak?
  • Vybarvovací, resp. barevně označovací testík na listu - výše uvedené slovní druhy
    - obdobný list již předtím vybarven se zdůvodněním
    - poslední nahlédnutí s dovysvětlením včera.
  • Dopis Mikulášovi a jeho partě
    - sebereflexe
    - poletovat tu bude asi tak v noci na pátek... smileydevil.
  • DÚ: ČJd - uč. 36/2a) - druhé cvičení s tímto označením (podle toho, co jsi psal(a) včera.

Matematika

  • Rozehřátí s Majdou a Igym
    - všelicos matematického.
  • Dodělávky dopisu pro Mikuláše a jeho partu.
  • PS - opakování na str. 6 - 10.

Vlastivěda

  • Prezentace individuálních projektů z dějin 17. - 18. století
    - 1. část.
  • Prezentování proběhlo podle těchto otázek:
    - Jaké téma jsi zpracovával(a)?
    - Jak dlouho ti přibližně trvalo celé zpracování?

    - Jaké jsi při zpracovávání použil(a) zdroje?
    - Sdílej 1 - 3 informace, které jsi na dané téma zjistil(a).
  • 2. část proběhne postupně v hodinách věnovaných danému tématu.

____________________________________________

Čtvrtek

Český jazyk

  • Rozcvička s Majdou a Ríšou
    - určování podmětu a přísudku v zadaných větách.
  • Společná kontrola doplněných cvičení v PS
    - doplň si vše, co ti chybí do strany 13 včetně.
  • Slova příbuzná a různé tvary jednoho slova
    PS - 9/7 společně s opakovaným vysvětlením, následně samostatně.
  • Rozdělování slov podle stavby slova a po slabikách
    PS 10/11.
  • Předložky s, z... předpony a předložky
    - reflexe domácího úkolu, individuální dovysvětlování.

Matematika

  • Rozehřátí s Majdou, Evou a paní učitelkou 
    - všelicos matematického
    - zlomky.
  • Mt - výpočet části z celku:
    např. 3/4 z 20 = 20 : 4 = 5 x 3 = 15
    Hodnocení jedničkou, nebo "podpisem".
  • PS - opakování na str. 6 - 12.
  • DÚ: PS - geo - 41/4.

Český jazyk - LV

  • Čtenářská dílna
    - Mamutov.
  • Reflexe
    - kolik textu jsi dnes celkem přečetl(a)?
    - o čem jsi se dočetl(a)?

Já a my

  • Vánoční koledy.
  • Tichá pošta.
  • Předvánoční akce třídy - informace, diskuze
    - 16. 12. kino Lucerna - Malý velký pes (90,- Kč)
    - 19. 12. - vánoční radovánky (kromě TV a AJ) - občerstvení, koledy, dárky...
    - 20. 12. - Mise od Dobronautů (3 hod., interaktivní program pro sociální rozvoj, program o konfliktech).
  • Lednová akce - bubnování a povídání - Afrika (110,- Kč).

____________________________________________

Pátek

Český jazyk - suplování

  • Vánoční čas
    - volné psaní.
  • PL - opakování.

Matematika

  • Rozehřátí
  • Geometrie
    - PS 

Výtvarné činnosti, informatika

  • Prezentace volného psaní v kruhu
    - autorské čtení
    - rozhovory.
  • Představující ilustrace autorské práce Vánoční čtení.
  • Plakát
    - vánoční atmosféra
    - vánoční přání pro školu
    - práce v textovém editoru a grafickém programu.

____________________________________________