Týden 2. prosince - 6. prosince 2024
Pondělí
Český jazyk
- Povíkendový kruh
- rozvoj komunikačních dovedností
- výstižnost projevu v limitu počtu vět
- využití víkendového programu pro tvorbu vět podle větných členů. - CV
- věta na tabuli (na opsání do sešitu): Na vánočním stromě zářily pestré barvy.
- zadání jako problémový úkol ("šifra")
- výsledkem bylo podtržení jednotlivých větných členů daným způsobem
- společně ještě určení dvojic větných členů rámcem (svorkou). - CV - určení větných členů intuitivně podtržením, vyhodnocení, odměňování.
- DÚ (opakování předložek z, ze, s, se: Md: uč. 36/1 (pouze pravou část, levou se inspiruj).
Matematika, vlastivěda, český jazyk - LV
- Protože nám dorazily po delší další uzdravené dívky, propojili jsme učení podle individuálních potřeb.
- Matematická rozcvička s Ellou a Lilly
- všelijaké čarování s čísly. - Opakování a procvičování matematiky - PS str. 6-10 - popořadě dodělávky vlastním tempem
- pražské tunely Blanka a Strahovský... kdo sem koukneš, budeš vědět, jak jsou dlouhé
- tunel Blanka: 5 500 m tunel Strahovský: 2 004 m. - VL - opakování na testík ze starších dějin (příští pondělí) podle doplňovačky a opakovacích otázek (možno ve dvojicích).
- Znovu podklady:
- Závěrečné otázky s tajenkou:
Starší dějiny - závěrečná tajenka.pdf
- Shrnující otázky s odpověďmi:
Opakovací otázky ze starších dějin.pdf - Čtení v učebnici vlastivědy o dějinách v 17. a 18. století.
- Průběžná reflexe, kdo si co vybral a v čem ho to posunulo.
- Projekty ve vlastivědě - připomenutí termínu - středa, individuální odpovědi, rady, upřesňování, dovysvětlování...
- Změna služeb ve třídě - týmová domluva, následné dolosování... uf
- Čtení v Čítance - Popelka aneb Skleněný střevíček (str. 156).
- Dodělávky (ČD, Mamutov, sebehodnocení).
____________________________________________
Úterý
Český jazyk
- Rozcvička s Eliškou a Lilly
- určování podmětu a přísudku v zadaných větách. - ČJt - na oddělení; uč. 10/17a/b; v časovém limitu 10 min., napiš dle vlastního tempa a zvládnutí kontroly, vyznač podtržením ve větách podměty a přísudky.
- PS - individuální dodělávky - PS 10/9; astr. 14 . 17 - popořadě.
- Opravy, individuální dovysvětlování.
- Zopakování určování slovních druhů - PL se správně vyznačenými slovními druhy - zítřejší testík.
- DÚ: ČJd - 36/2a).
Matematika, český jazyk
- Rozehřátí s Eliškou a Evou
- všelicos matematického. - Dodělávky po absencích
- prezentace knížek; připomenutí příští prezentace (libovolná knížka) - 9. 1. 2025
- opravy, individuální docvičování
- PS str. 6 - 10
- připomenutí zítřejších vlastivědných projektů.
Hudební a pohybové činnosti
- Vánoční zdobení třídy.
- Navození vánoční atmosféry.
- Zpívání vánočních písniček a koled.
____________________________________________
Středa
Český jazyk
- Rozcvička s paní učitelkou
- určování vybraných slovních druhů (podstatné jméno, přídavné jméno, sloveso, příslovce). - Zopakování způsobu určování uvedených slovních druhů před avizovaným testíkem
podstatná jména: Kdo? Co? (případně další pádové otázky)
přídavná jména: Jaký? Který? Čí? (případně tvary jiného pádu)
slovesa: Co kdo (nebo co) dělá (dělal, bude dělat, by dělal...)?
příslovce: Kde? Kam? Kdy? Jak? - Vybarvovací, resp. barevně označovací testík na listu - výše uvedené slovní druhy
- obdobný list již předtím vybarven se zdůvodněním
- poslední nahlédnutí s dovysvětlením včera. - Dopis Mikulášovi a jeho partě
- sebereflexe
- poletovat tu bude asi tak v noci na pátek... . - DÚ: ČJd - uč. 36/2a) - druhé cvičení s tímto označením (podle toho, co jsi psal(a) včera.
Matematika
- Rozehřátí s Majdou a Igym
- všelicos matematického. - Dodělávky dopisu pro Mikuláše a jeho partu.
- PS - opakování na str. 6 - 10.
Vlastivěda
- Prezentace individuálních projektů z dějin 17. - 18. století
- 1. část. - Prezentování proběhlo podle těchto otázek:
- Jaké téma jsi zpracovával(a)?
- Jak dlouho ti přibližně trvalo celé zpracování?
- Jaké jsi při zpracovávání použil(a) zdroje?
- Sdílej 1 - 3 informace, které jsi na dané téma zjistil(a). - 2. část proběhne postupně v hodinách věnovaných danému tématu.
____________________________________________
Čtvrtek
Český jazyk
- Rozcvička s Majdou a Ríšou
- určování podmětu a přísudku v zadaných větách. - Společná kontrola doplněných cvičení v PS
- doplň si vše, co ti chybí do strany 13 včetně. - Slova příbuzná a různé tvary jednoho slova
PS - 9/7 společně s opakovaným vysvětlením, následně samostatně. - Rozdělování slov podle stavby slova a po slabikách
PS 10/11. - Předložky s, z... předpony a předložky
- reflexe domácího úkolu, individuální dovysvětlování.
Matematika
- Rozehřátí s Majdou, Evou a paní učitelkou
- všelicos matematického
- zlomky. - Mt - výpočet části z celku:
např. 3/4 z 20 = 20 : 4 = 5 x 3 = 15
Hodnocení jedničkou, nebo "podpisem". - PS - opakování na str. 6 - 12.
- DÚ: PS - geo - 41/4.
Český jazyk - LV
- Čtenářská dílna
- Mamutov. - Reflexe
- kolik textu jsi dnes celkem přečetl(a)?
- o čem jsi se dočetl(a)?
Já a my
- Vánoční koledy.
- Tichá pošta.
- Předvánoční akce třídy - informace, diskuze
- 16. 12. kino Lucerna - Malý velký pes (90,- Kč)
- 19. 12. - vánoční radovánky (kromě TV a AJ) - občerstvení, koledy, dárky...
- 20. 12. - Mise od Dobronautů (3 hod., interaktivní program pro sociální rozvoj, program o konfliktech). - Lednová akce - bubnování a povídání - Afrika (110,- Kč).
____________________________________________
Pátek
Český jazyk - suplování
- Vánoční čas
- volné psaní. - PL - opakování.
Matematika
- Rozehřátí
- Geometrie
- PS
Výtvarné činnosti, informatika
- Prezentace volného psaní v kruhu
- autorské čtení
- rozhovory. - Představující ilustrace autorské práce Vánoční čtení.
- Plakát
- vánoční atmosféra
- vánoční přání pro školu
- práce v textovém editoru a grafickém programu.
____________________________________________