Jdi na obsah Jdi na menu
 


Týden 14. dubna - 18. dubna 2025

Pondělí

Český jazyk

  • Rozehřívačka s Viki a Ájou
    - různý pravopis se zdůvodňováním
    - připomenutí různých pravopisných jevů.
  • ČJt - krátký diktátek s různými pravopisnými jevy, zejména: s sebou / sebou, čárky mezi větami v souvětí, ě / je, -ami, roz- , křoví (stavení) aj.
  • Vezmu si s sebou pytel s barmborami. Liška sebou hodila do křoví. Pampeliška rozkvetla, Eliška z ní uvila věnec a odnesla si ho s sebou domů.
    - společná kontrola, zdůvodňování, vlastní opravy a poté vyhodnocení.
  • Ústně - stupňování příd. jmen (černý - černější - nejčernější).
  • Tvary přídavných jmen v r. m. živ. a č. mn. Změny souhlásek v koncovkách
    - PS 26/7 (společně).
  • DÚ  - dokonči PS 26/7.

Matematika

  • Zápisy do zápisníku.
  • Rozcvička s 
  • Opakování počítání příkladů se závorkami a přednostmi
    - tabule
    - testík (dobrovolné známkování).
  • GEO - PS2 - 42/5, geometrická kombinovaná úloha.
  • Pracovní list
    - procvičování počítání příkladů se závorkami a přednostmi.

Vlastivěda, český jazyk

  • Prezentace dobrovolných projektů
    - 1. republika, 2. sv. válka
    - reflexe, doporučení, diskuze, otázky...
  • Různé souhrny učiva (souvislost s přijímačkami v úterý a ve středu).
  • Mamutov - individuální dokončování listu.
  • Domov pro Marťany - čtenářská dílna, deník.

___________________________________________

Úterý

Český jazyk

  • Rozehřívačka cross
    - slovní druhy - určování.
  • Souhrn pravopisu, důraz na některé jevy (podobné jak včera).
  • ČJt - diktátek se zopakovanými, připomenutými různými pravopisnými jevy + vyznačení přídavných jmen
    - vyhodnocení, opravy, individuální dovysvětlování.
    Malá Věrka sebou hodila na postel. Rozsvícené světlo svítilo na domy. Vezmeme si s sebou bylinný čaj. Čaj z květů lípy krásně voní. Žáci mluvili o tom, jak se hlemýžď rychle smýká. Petr umí dobře malou násobilku. Včera jsme viděli Jitčinu kamarádku. 
  • PS 26/7 - společná reflexe napsaných tvarů, souvislosti (změny přípon - např. vždy -ský/-ští, -cký/ -čtí, -hý/ -zí, -chý/ - ší, -rý/ - ří...), barevné vyznačení.
  • Druhy zájmen
    - uč. str. 120-121 - tabulka
    - PS str 27 / tabulka podle učebnice  (zítra budeme pokračovat.
  • DÚ - ČJd - přepiš z PS 26/7 celý tebou napsaný text - dej pozor na přesné tvary.
    Zítra si z vybraných slov napíšeme krátký testík.

Matematika

  • Rozcvička s Lilly a Eli
    - malá násobilka.
  • BUS - rozličné počítání.
  • Souměrnost, osy souměrnosti
    - PS2 43/1.
  • PL - počítání se závorkami a přednostmi, rozličné typy příkladů.

Hudební a pohybové činnosti

  • Rytmická cvičení, hra na tělo.
  • Dechová a artikulační cvičení
    - z uč.
  • Vlasta Rédl - Husličky
    - poslech, porovnání textu, notový zápis (uč. str.

___________________________________________

Středa

Český jazyk

  • Rozehřívačka s Olíkem a Ellíkem
    - převedení zadaných přídavných jmen do tvaru r. m. živ., č. mn., p. 1.
    - připomenutí pravidel tvarů přídavných jmen.
  • ČJt - převedení zadaných přídavných jmen s podstatnými jmény (vybráno z PS 26/7) do tvaru r. m. živ., č. mn., p. 1.
    - vyhodnocení (dopadlo to výborně yessmiley)
    - individuální opravy.
  • Druhy zájmen
    - uč. str. 120-121 - tabulka
    - PS str 27 / tabulka podle učebnice  (příště budeme pokračovat)
    - CV - vyvozování určování druhu zadaného zájmena ano, či ne? Zkus bez učebnice, zamysli se... wink
    můj - přivlastňovací, žádný - neurčité, něco - záporné, tvůj - osobní, sám - ukazovací, takový - přivlastňovací, ničí - záporné, cokoli - neurčité, jejich - osobní, onen - ukazovací
    - vyhodnocení a společné vyvozování.

Matematika

  • Práce ve čtvercové síti 
    - desky - dvoje rozměry čtvercových sítí
    - vzájemné kreslení a zadávání obrazců
    - výpočty obsahů
    - vyhodnocení
    - individuální dovysvětlování (balení do krabic atd...).

Vlastivěda - suplování

  • Historie - poválečná léta
    - práce s textem - samostatně pracovní list - výběr informací dle textu v učebnici.
  • Práce na iPadu
    - samostatně druhá strana pracovního listu - napiš 7 informací o T. G. Masarykovi
    - nezapomeň uvést zdroje.

___________________________________________