Jdi na obsah Jdi na menu
 


Týden 10. února - 14. února 2025

Pondělí

Český jazyk

  • Povíkendový kruh
    - rozvoj komunikačních dovedností, sdílení
    - výstižnost projevu v časovém limitu
    - povídání  tom, co dělat, když potkáme v přírodě divoká prasátka wink.
  • Dekódování motivů v malovaných abstraktních obrázcích
    - rozvoj verbálního (slovního) vyjadřování fantazie.

Matematika

  • Rozcvička s Kubou a Evou
    - dělení se zbytkem (malá násobilka).
  • Bus
    - výpočty při dělení dvojciferným dělitelem, čísla bez jednotek (např. 560 : 70), beze zbytku.
  • PS2 - 5/1 - 1. příklad )samostatně a společně), opakovaný výklad.
    Důležitá hesla wink při zjišťování zbytku: KRÁT... A KOLIK?
  • DÚ: PS2 -  4/10 + pokud nemáš, doplň si str. 3, 5/6.

Vlastivěda

  • Projekty - historie od konce 18. stol. do poč. 20. stol.
    - připomenutí kritérií (název, autor, nejméně 3 zdroje, základní informace, všemu rozumět - umět vysvětlit, lepení + kreslení, zajímavá grafika, rozměr A4, nebo větší). Konzultace možná kdykoliv dopoledne. 
    Termín prezentace: pondělí 24. 2. 
  • Události, osobnosti a staletí
    - opakování s uspořádáním dvojic.
  • Souhrnné opakování historie 17. a 18. století
    - doplňování odpovědí na otázky (základní informace)
    - práce ve dvojicích a za pomoci učebnice, práce s orientací v již dříve čteném textu
    - příprava na souhrnný test z daného období
    - dnešní vyhodnocení (obrázky, případně jedničky)
    Otázky s odpověďmi zde:
    VL - Opakovací otázky s odpověďmi - 17. - 18. stol..pdf

Český jazyk - LV

  • Opakovaná recitace stejných básní a závěrečné formativní hodnocení na základě vlastního posunu podle čtvrteční reflexe a doporučení (každý krůček dopředu se počítal yes).
  • Vzájemné reflektivní hodnocení posunů a zlepšení.
  • Recitace dětí, které minule nebyly přítomné ve škole.

___________________________________________

Úterý

Český jazyk

  • Lavicový kruh
    - tvorba věty s přísudkem jmenným se sponou
    - diktát vět do CV
    - reflexe a úprava vět s opakovaným výkladem
    - vyznačení ZSD ve větách zapsaných do CV
    Věty:
    Květiny jsou velmi krásné. V Kauflandu byly velké slevy. Honza byl dobrý fotbalista. Jednou budu tanečnicí. V Lídlu byla velká fronta. Kuba je pilný žák. Marek je prodavačem v Lídlu. Bageta v Lídlu byla výborná. Na stromě byl barevný ptáček. Ptakopysk je savec. Martin bude výborný tenista. Jednou budu pekařkou. Děti jsou veselé.
  • Přehled celých stránek a některých cvičení, které máme v PS - kdo co nemáš, doplň si:
    str. 1 - 9, 11, 14 - 16, 18, 34, 35, 38. Cvičení 10/11, 12/15.
  • Stavba slova a zdvojené souhlásky - opakování, procvičování
    - PS 12/16 
    Co se o tom zatím učíme:
    "nn" se píše u přídavných jmen odvozených příponou ‑ní, ‑ný od podstatných jmen, jejichž slovotvorný základ končí na ‑n, ‑ň (kamenný, stinný, vonný...)
    "n" u přídavných jmen odvozených příponou ‑í od jmen pojmenovávajících zvířata, jejichž kořen končí na ‑n (vraní, sloní, jelení...).
  •  PS 12/17 - když si nebudeš jistý/á, sám (sama) si ověř na internetu.

Matematika

  • Rozcvička s Majdou a Lukym
    - dělení se zbytkem (malá násobilka).
  • Bus
    - výpočty při dělení dvojciferným dělitelem, čísla bez jednotek (např. 560 : 70), beze zbytku.
  • PS2 + tabule - 5/1 - společně s opakovaným výkladem (nemáme ještě všichni hotové), rozdělení na zvládám/potřebuji cvičit s pomocí. Zítra budeme pokračovat.  

Hudební výchova

  • Zhudebňování vymyšlené básničky (autoři textu: Ríša, Viki, Luky)
    - tvorba písničky ve skupinách
    - vystoupení
    - reflexe v kruhu. yeslaugh
  • Nahrávky tady smiley
    První skupina
    Druhá skupina
    Třetí skupina

______________________________________________

Středa

Český jazyk

  • Třídní chvilka
    - reflexe včerejší situace před TV 
    - vysvětlení nevhodnosti a rizik nepatřičného chovávání jednotlivců, negativní dopady na celou třídu
    - nezbytnost uvědomění si, že chování jednotlivců ovlivňuje dojem z celé třídy druhými lidmi
    - zítra se tomuto tématu budeme věnovat v Já a  my.
  • Mluvnická rozcvička
    - určování podmětu a přísudku (slovesného i jmenného se sponou).
  • Stavba slova - pravopis příponových částí - procvičování, opakovaný výklad
    - uč. str. 41-42 (rámečky)
    - PS 13/8 - SP + společná kontrola a zdůvodňování - zítra budeme pokračovat.
  • DÚ - PS 13/19 - pouze doplnění (ne řádky), když si nebudeš jistý/á, sám (sama) si ověř na internetu.

Matematika - suplování

  • Písemné dělení dvojciferným dělitelem
    - vzájemná pomoc ve dvojicích (trojici)
    - vrstevnické učení
    - zítra dle zvládnutí bude náležitě odměněno (obrázky) smiley

Vlastivěda

  • Naše třídní písničky 
    - krásné skvělé yes
    - a toto jsme přece opravdu my angel.
  • Webové stránky - připomenutí adresy a "Obsahu týdne" pro ověření, připomenutí učiva a doplňování v době nepřítomnosti.
  • Opakovací otázky z období 17. - 18. století
    - pokračování práce ve dvojicích
    - vyhodnocení, odměny
    - správné odpovědi
    - příprava před opakovacím testem (po prázdninách)
    Otázky s odpověďmi také zde:
    VL - Opakovací otázky s odpověďmi - 17. - 18. stol..pdf

___________________________________________

 

Informatika

  • Dokončení zakódovaného vzkazu pro spolužáky
    - výměna vánočních vzkazů na chodbě za prima vzkazy pro dobrou náladu.
  • Logické a strategické hry.

___________________________________________