Týden 10. února - 14. února 2025
Pondělí
Český jazyk
- Povíkendový kruh
- rozvoj komunikačních dovedností, sdílení
- výstižnost projevu v časovém limitu
- povídání tom, co dělat, když potkáme v přírodě divoká prasátka.
- Dekódování motivů v malovaných abstraktních obrázcích
- rozvoj verbálního (slovního) vyjadřování fantazie.
Matematika
- Rozcvička s Kubou a Evou
- dělení se zbytkem (malá násobilka). - Bus
- výpočty při dělení dvojciferným dělitelem, čísla bez jednotek (např. 560 : 70), beze zbytku. - PS2 - 5/1 - 1. příklad )samostatně a společně), opakovaný výklad.
Důležitá heslapři zjišťování zbytku: KRÁT... A KOLIK?
- DÚ: PS2 - 4/10 + pokud nemáš, doplň si str. 3, 5/6.
Vlastivěda
- Projekty - historie od konce 18. stol. do poč. 20. stol.
- připomenutí kritérií (název, autor, nejméně 3 zdroje, základní informace, všemu rozumět - umět vysvětlit, lepení + kreslení, zajímavá grafika, rozměr A4, nebo větší). Konzultace možná kdykoliv dopoledne.
Termín prezentace: pondělí 24. 2. - Události, osobnosti a staletí
- opakování s uspořádáním dvojic. - Souhrnné opakování historie 17. a 18. století
- doplňování odpovědí na otázky (základní informace)
- práce ve dvojicích a za pomoci učebnice, práce s orientací v již dříve čteném textu
- příprava na souhrnný test z daného období
- dnešní vyhodnocení (obrázky, případně jedničky)
Otázky s odpověďmi zde:
VL - Opakovací otázky s odpověďmi - 17. - 18. stol..pdf
Český jazyk - LV
- Opakovaná recitace stejných básní a závěrečné formativní hodnocení na základě vlastního posunu podle čtvrteční reflexe a doporučení (každý krůček dopředu se počítal
).
- Vzájemné reflektivní hodnocení posunů a zlepšení.
- Recitace dětí, které minule nebyly přítomné ve škole.
___________________________________________
Úterý
Český jazyk
- Lavicový kruh
- tvorba věty s přísudkem jmenným se sponou
- diktát vět do CV
- reflexe a úprava vět s opakovaným výkladem
- vyznačení ZSD ve větách zapsaných do CV
Věty:
Květiny jsou velmi krásné. V Kauflandu byly velké slevy. Honza byl dobrý fotbalista. Jednou budu tanečnicí. V Lídlu byla velká fronta. Kuba je pilný žák. Marek je prodavačem v Lídlu. Bageta v Lídlu byla výborná. Na stromě byl barevný ptáček. Ptakopysk je savec. Martin bude výborný tenista. Jednou budu pekařkou. Děti jsou veselé. - Přehled celých stránek a některých cvičení, které máme v PS - kdo co nemáš, doplň si:
str. 1 - 9, 11, 14 - 16, 18, 34, 35, 38. Cvičení 10/11, 12/15. - Stavba slova a zdvojené souhlásky - opakování, procvičování
- PS 12/16
Co se o tom zatím učíme:
"nn" se píše u přídavných jmen odvozených příponou ‑ní, ‑ný od podstatných jmen, jejichž slovotvorný základ končí na ‑n, ‑ň (kamenný, stinný, vonný...)
"n" u přídavných jmen odvozených příponou ‑í od jmen pojmenovávajících zvířata, jejichž kořen končí na ‑n (vraní, sloní, jelení...). - PS 12/17 - když si nebudeš jistý/á, sám (sama) si ověř na internetu.
Matematika
- Rozcvička s Majdou a Lukym
- dělení se zbytkem (malá násobilka). - Bus
- výpočty při dělení dvojciferným dělitelem, čísla bez jednotek (např. 560 : 70), beze zbytku. - PS2 + tabule - 5/1 - společně s opakovaným výkladem (nemáme ještě všichni hotové), rozdělení na zvládám/potřebuji cvičit s pomocí. Zítra budeme pokračovat.
Hudební výchova
- Zhudebňování vymyšlené básničky (autoři textu: Ríša, Viki, Luky)
- tvorba písničky ve skupinách
- vystoupení
- reflexe v kruhu. - Nahrávky tady
- První skupina
- Druhá skupina
- Třetí skupina
______________________________________________
Středa
Český jazyk
- Třídní chvilka
- reflexe včerejší situace před TV
- vysvětlení nevhodnosti a rizik nepatřičného chovávání jednotlivců, negativní dopady na celou třídu
- nezbytnost uvědomění si, že chování jednotlivců ovlivňuje dojem z celé třídy druhými lidmi
- zítra se tomuto tématu budeme věnovat v Já a my. - Mluvnická rozcvička
- určování podmětu a přísudku (slovesného i jmenného se sponou). - Stavba slova - pravopis příponových částí - procvičování, opakovaný výklad
- uč. str. 41-42 (rámečky)
- PS 13/8 - SP + společná kontrola a zdůvodňování - zítra budeme pokračovat. - DÚ - PS 13/19 - pouze doplnění (ne řádky), když si nebudeš jistý/á, sám (sama) si ověř na internetu.
Matematika - suplování
- Písemné dělení dvojciferným dělitelem
- vzájemná pomoc ve dvojicích (trojici)
- vrstevnické učení
- zítra dle zvládnutí bude náležitě odměněno (obrázky)
Vlastivěda
- Naše třídní písničky
- krásné skvělé
- a toto jsme přece opravdu my.
- Webové stránky - připomenutí adresy a "Obsahu týdne" pro ověření, připomenutí učiva a doplňování v době nepřítomnosti.
- Opakovací otázky z období 17. - 18. století
- pokračování práce ve dvojicích
- vyhodnocení, odměny
- správné odpovědi
- příprava před opakovacím testem (po prázdninách)
Otázky s odpověďmi také zde:
VL - Opakovací otázky s odpověďmi - 17. - 18. stol..pdf
___________________________________________
Informatika
- Dokončení zakódovaného vzkazu pro spolužáky
- výměna vánočních vzkazů na chodbě za prima vzkazy pro dobrou náladu. - Logické a strategické hry.
___________________________________________