pracovní verze J :-)
na CIBULI | RŮŽE | MOŘE | KUŘE | STAVENÍ |
naše TAŠKY | ŽENA | PŘEDSEDA | HRAD | KUŘE |
vedle SLÚŇAT | HRAD | KOST | MOŘE | KUŘE |
se SLOVY | PÁN | MĚSTO | HRAD | KOST |
do HNOJE | SOUDCE | STROJ | MOŘE | RŮŽE |
dva DRAVCI | RŮŽE | MUŽ | KUŘE | ŽENA |
s MRKVÍ | SOUDCE | RŮŽE | PÍSEŇ | STAVENÍ |
na LÍPĚ | SOUDCE | ŽENA | RŮŽE | KOST |
ze LNU | PÁN | HRAD | ŽENA | MĚSTO |
od DANA | PÁN | RŮŽE | SOUDCE | ŽENA |
do JARA | ŽENA | PŘEDSEDA | MĚSTO | MOŘE |
https://docs.google.com/presentation/d/1PqTk_Sy3HGVv4Vd_Ch0V3b4mR1X06ad0x8aNCPmLFyE/edit?usp=sharing
.
... tady ještě koukni, Meliněnečko :-)
Move and Freeze - The Learning Station
Boom Chicka Boom - The Learning Station
Boom Chicka Boom - Jack Hartmann
Rain.... s dinosaury
akorát velikost
menší okno
Vánoce první
Vánoce druhé
Vánoce třetí
Jaro dělá pokusy - část Všichni se radujou... :-)
Fotky Anička - hrdličky
https://melanie-novakova.estranky.cz/fotoalbum/vyuka-on-line/hrdlicky-na-hnizde/
TOHLE BY SE NA STRÁNCE PROMÍTNOUT MĚLO
druhé
OSLÍK /file/17/setkani.mp4
- Mluvnická rozehřívačka:
Zkratky.
Tak například zkratka HZS znamená Hasičský záchranný sbor. A co kdyby třeba znamenala:
Hodně zasloužilý stařeček
Hodinka zaslouženého snění
Hudba ze sálu
Hedvábná zlatá stuha...?
Pokus se o podobná třeba i legrační vysvětlení následujících zkratek:
ČR (Česká republika)
Kč (Koruna česká)
ZŠ (základní škola)
EU (Evropská unie)
→ Ocenění tě čeká, pokud mi pošleš správné řešení do dnešních 20:00 hodin v Učebně - ČJ .
NÁMĚTY NA ŘEŠENÍ - SPÍŠ PRO TEBE NA KOUKNUTÍ, MELINKO :-)
České rádio. Čtení Rybaříků.
Klára čeká. Krásné čtení.
Zelený šroubovák. Zachránci škol.
Egyptský učitel/učenec. Elektrický uzel.
- Číslovky - pokračujeme
→ Připomínám učebnici na str. 134 a doporučené video (viz odkaz např. ve čtvrtek).
Rozliš uvedeným barevným vyznačením přídavná jména, číslovky a slovesa.
sedmý, Jitčin, třiatřicátá, chodí, několikerý, mnohonásobný, plaval, různý, jelení, běžecký, tisíc, seděl, mnohokrát, červená, sedmadevadesát, plavecký, sedmero, šestý, malý, posílá, stokrát, druhý, běžela, tolik, rychlý, časový, několik, devátý, málo, hbitý, skáče, jezdí, první, vítězný, zrychlil, osminásobné
→ Ocenění tě čeká, pokud mi pošleš správné řešení do dnešních 20:00 hodin, jako vždy nejlépe v Učebně - ČJ .
SPRÁVNÉ ŘEŠENÍ:
sedmý, Jitčin, třiatřicátá, chodí, několikerý, mnohonásobný, plaval, různý, jelení, běžecký, tisíc, seděl, mnohokrát, červená, sedmadevadesát, plavecký, sedmero, šestý, malý, posílá, stokrát, druhý, běžela, tolik, rychlý, časový, několik, devátý, málo, hbitý, skáče, jezdí, první, vítězný, zrychlil, osminásobné
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Matematika
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Rozehřívačka:
V Učebně
.
Třetina z 24 dětí jde k zubnímu lékaři. Kolik z těchto dětí k zubnímu lékaři nejde?
Jaké číslo bude místo otazníku?
→ Ocenění tě čeká, pokud mi pošleš správné řešení do dnešních 20:00 hodin, jako vždy nejlépe v Učebně - M .
SPRÁVNÉ ŘEŠENÍ:
a): V 6:10 hodin, to je 6 hodin a 10 minut.
b): Z 50 let odečteme rozdíl jejich věků (ten je v 50 obsažen jedenkrát), zbyde 26 roků na věk Katky i stejnou část věku maminky, takže Katce je 26 : 2 = 13 let a mamince 26 : 2 + 24 = 37 let.
U zubaře: K zubnímu lékaři jde 24 : 3 = 8 dětí, takže nejde 24 = 8 = 16 dětí.
Otazník: Číslo 15 rozdělíme na tři díly (jsou tři stejné větvičky), takže větvička nahrazuje číslo 5. Podobně, housenka je místo 3 a jablko místo 10. Otazník je roven 3 × 5 - 10 = 5.
- Souhrnné opakování počítání
→ V Učebně máš od čtvrtka dokument se stejným názvem (v Excelu).
→ Ocenění tě čeká (jednička), pokud mi odevzdáš dokument se všemi správně vypočítanými příklady do dnešních 20:00 hodin. Poté sem napíšu správné výsledky.
Vlastivěda (z úterý 21.4.)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vlastivěda
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Rozehřívačka:
Křížovka online – oceány
http://rysava.websnadno.cz/prirodoveda_5.roc/oceany.htm
SPRÁVNÉ ŘEŠENÍ:
1 život, 2 sardinky, 3 útesy, 4 Tichý, 5 chobotnice, 6 hvězdice, 7 slaná, 8 Atlantský, 9 řasy, 10 Severní ledový (piš do křížovky bez mezery), 11 delfín, 12 kyslík, 13 velryba, 14 koráli, 15 Indický
- Evropa: Vodstvo
→ Přečti si o tom v učebnici na str. 57 - 59.
► PS - str. 42. Pracuj s mapou (v učebnici i přílohovou), pomoz si i učebnicí na str. 57 - 59.
Příští pondělí po 20:00 sem dopíšu správné řešení.
→ Ocenění tě čeká, pokud mi odpovědi pošleš do pondělních 20:00 hodin. Vyfocenou stránku PS můžeš dát jako přílohu do dokumentu v Učebně - Vlastivěda - čtvrtek 23. 4. (dnes večer ji přidám), nebo poslat emailem.
SPRÁVNÉ ŘEŠENÍ:
42/1
Evropu oblévají dva oceány: na severu Severní ledový oceán a na západě Atlantský oceán. Mezi Britskými ostrovy a evropskou pevninou je Lamančský průliv. Na jihu mezi Pyrenejským poloostrovem a Afrikou mohou lodě proplout Gibraltarským průlivem. Největší evropský veletok je Volha, teče do jezera zvaného Kaspické moře. Největší evropské jezero se jmenuje Ladožské.
Vypište některá další jezera: Oněžské jezero.
42/1 a)
Řeky:1 Labe, 2 Rýn, 3 Seina, 4 Loira, 5 Odra, 6 Ebro, 7 Pád, 8 Dunaj, 9 Don, 10 Volha, 11 Visla, 12 Emba
Moře:a Černé moře, b Středozemní moře, c Jaderské moře, d Severní moře, e Egejské moře, f Baltské moře
Zálivy:A Botnický záliv, B Biskajský záliv
Průlivy: C Lamančský průliv, D Gibraltarský průliv
42/1 b)
Záliv je výběžek moře do pevniny.
Průliv je zúžená část moře mezi dvěma částmi pevniny.
Poloostrov je velký výběžek pevniny do moře.
Ostrov je část pevniny ze všech stran obklopená vodní plochou.
________________________________________________
1) Myslím si číslo. když k němu přičtu 5 a znásobím 2, dostanu 16. Jaké číslo jsem si myslela?
2) Myslím si číslo. když od něj odečtu 12 a vydělím 4, dostanu 4. Jaké číslo jsem si myslela?
3) Myslím si číslo. když ho znásobím 4 a přičtu k němu 8, dostanu 31. Jaké číslo jsem si myslela?
4) Myslím si číslo. když k němu přičtu 1 a pak ještě 6, dostanu 7,5. Jaké číslo jsem si myslela?
5) Myslím si číslo. když ho vydělím 10 a znásobím 2, dostanu 8. Jaké číslo jsem si myslela?
6) Myslím si číslo. když od něj odečtu 10, přičtu 10 a odečtu 20, dostanu 10. Jaké číslo jsem si myslela?
Řešení:
1) 3; 2) 24; 3) 6; 4) 0,5; 5) 40; 6) 30.
Melinko, zkoukní řešení Čj :-) a Ma :-) a Vl :-)
- Krajta mřížkovaná sice nikdy nedosahuje takové hmotnosti jako anakonda, ale v délce drží rozhodně primát.
- Lesník zahlédl veverku, jak se mihla mezi větvemi a zmizela v dutině stromů.
- Chameleon se třeba dívá jedním okem dopředu a druhým pozoruje, co se děje za ním.
- V současné době je využívání minerálů tak samozřejmé, že si neuvědomujeme, jak důležitý význam mají nerosty pro náš život.
- Moje babička věří, že svět stvořil Bůh, ale tatínek se přiklání k teorii evoluce.
- Když si pozorně prohlédnete lupou krystaly, uvidíte lépe jejich rozmanité a krásné tvary.
V1, ale V2.
V1, jak V2 a V3.
V1 a V2, co V3.
V1, že V2, jak V3.
V1, že V2, ale V3.
V1, V2.
ANEBO TAKHLE? :-)
SPRÁVNÉ ŘEŠENÍ: Doplněno za větami.
- Krajta mřížkovaná sice nikdy nedosahuje takové hmotnosti jako anakonda, ale v délce drží rozhodně primát. V1, ale V2.
- Lesník zahlédl veverku, jak se mihla mezi větvemi a zmizela v dutině stromů. V1, jak V2 a V3.
- Chameleon se třeba dívá jedním okem dopředu a druhým pozoruje, co se děje za ním. V1 a V2, co V3.
- V současné době je využívání minerálů tak samozřejmé, že si neuvědomujeme, jak důležitý význam mají nerosty pro náš život. V1, že V2, jak V3.
- Moje babička věří, že svět stvořil Bůh, ale tatínek se přiklání k teorii evoluce. V1, že V2, ale V3.
- Když si pozorně prohlédnete lupou krystaly, uvidíte lépe jejich rozmanité a krásné tvary. V1, V2.
Vyhledej zájmena a barevně rozliš jejich jednotlivé druhy (případně je rozliš vypsáním do skupin). Nezapomeň, že v učebnici na str. 120-121 je v tabulce jejich přehled
.
aby, jeho, místo, ne, sebe, až, máloco, nich, vlevo, tvého, byl, svému, říkám, tentýž, měli, žádnému, vedle, všechen, který?, doma, nikomu, takový, někam, čísi, příští, její, jenž, nevíš, sám, proto, vámi, si, vůbec, cokoli, rádi, ničemu, kdybyste, jejich, co?, vždycky, který, tři, jednou, ledakdo, dort, ním, s, tam, malý, onen, protože
→ Ocenění tě čeká, pokud mi pošleš správné řešení do nedělních 20:00 hodin, jako vždycky nejlépe v Učebně - ČJ..
SPRÁVNÉ ŘEŠENÍ:
aby, jeho, místo, ne, sebe, až, máloco, nich, vlevo, tvého, byl, svému, říkám, tentýž, měli, žádnému, vedle, všechen, který?, doma, nikomu, takový, někam, čísi, příští, její, jenž, nevíš, sám, proto, vámi, si, vůbec, cokoli, rádi, ničemu, kdybyste, jejich, co?, vždycky, který, tři, jednou, ledakdo, dort, ním, s, tam, malý, onen, protože
PŮVODNÍ JN BARVY
aby, jeho, místo, ne, sebe, až, máloco, nich, vlevo, tvého, byl, svému, říkám, tentýž, měli, žádnému, vedle, všechen, který?, doma, nikomu, takový, někam, čísi, příští, její, jenž, nevíš, sám, proto, vámi, si, vůbec, cokoli, rádi, ničemu, kdybyste, jejich, co?, vždycky, který, tři, jednou, ledakdo, dort, ním, s, tam, malý, onen, protože
SPRÁVNÉ ŘEŠENÍ: Z MINULA
ale, tomu, kam, někde, málokdo, poslední, nikam, čeho, moje, sebe, od, vás, komu, sám, někam, nic, čemusi, aby, pod, cosi, nás, mně, čtyři, se, ten, kamkoliv, mu, jak, takový, trpí, všechno, cokoli, každý, proč, jaký, kterému, tvých, tento, nijaký, nějak, kolik, svět, jejich, ničeho, žádný, smutný, tobě, mezi, mží, vám
Slož slova z uvedených písmen, napiš ho VELKÝMI TISKACÍMI PÍSMENY na místo teček a ztučněním vyber z nápovědy správnou odpověď (obecnou kategorii).
LAVŠATKOV KREATINPO VERIBOCO KOMHARINA KENTASIRCO JOSAVRAL |
1. strom, 2. město, 3. pták 1. město, 2. zvíře, 3. květina 1. strom, 2. zvíře, 3. hudební nástroj 1. pták, 2. hudební nástroj, 3. květina 1. dívčí jméno, 2. zvíře, 3. město 1. mužské jméno, 2. ženské jméno, 3. stát |
VLAŠTOVKA KOPRETINA BOROVICE HARMONIKA STRAKONICE JAROSLAV |
Vlastivěda
- Rozehřívačka:
Několik opakovacích otázek:
SPRÁVNÉ ŘEŠENÍ: Doplněno za otázkami.
- Čím je tvořena převážná část povrchu Země? Vodstvem.
- Co odděluje pevninu na Zemi na části? Oceány.
- Jak se jmenují všechny kontinenty na Zemi? Afrika, Amerika, Antarktida, Asie, Austrálie, Evropa.
- V jakém pořadí je Evropa mezi světadíly podle velikosti? Je druhá nejmenší.
- S jakým kontinentem sousedí Evropa na pevnině? S Asií.
- Jak nazýváme výběžky pevniny do moří a oceánů? Poloostrovy.
- Který ostrov patřící Evropě leží nejseverněji? Island.
- V které části Evropy leží Balkánský poloostrov? V jihovýchodní.
- Ve které části Evropy leží Česká republika? Ve střední.
- Které státy sousedí s ČR? Německo, Polsko, Rakousko, Slovensko.
Matematika
Obvod: Největší obvod má poslední útvar (4. zleva). Jeho obvod je 20, obvody ostatních útvarů jsou 16.
Obsah čtverce: Trojúhelník ABC má obvod 5 + 7 + 8 = 20 cm. Délka strany čtverce KLMN je 20 : 4 = 5 cm. Obsah čtverce KLMN je 5 × 5 = 25 cm2.
Zápalky: Podívej na obrázek.
→ Zkus vymyslet nějakou zajímavou otázku nebo úlohu (třeba ze života) na téma (velikosti) úhlů.
→ Ocenění tě čeká, pokud mi jí (je) pošleš do nedělních 20:00 hodin, jako vždy nejlépe v Učebně - M .
UVIDÍME :-)
Přírodověda
Na úterý mají:
► Nakresli na papír nějakého zajímavého mořského živočicha, a to tak, abys obrázek mohl(a) ukázat v úterý na videokonferenci. Na druhou stranu papíru nebo někam vedle si napiš název živočicha, abychom ho mohli určovat a ty jsi nám ho poté prozradil .
ŘEŠENÍ
Plechovky:
Závod: Před ním a za ním byly celkem 3/4 závodníků, zbývá Jan, a to je zbývající 1/4 všech závodníků. Závodili 4 chlapci.
Zápalky: VI = IV + II
► Početníček - 46/2.
rovinný útvar: 0,5+7,25+9+8,5+8,5+8,5+8,5+7,25= 58 cm2
► GEO - A teď už zhurta do cvičení v učebnici 135/3. Zítra sem napíši správné řešení.
a) S = 7 x 4 x 3 = 84 cm3
b) S = 12 x 7 x 11 = 924 dm3
c) S = 9 x 5 x 4 = 180 m3
d) S = 11 x 7 x 4 = 308 cm3
Bude to vypadat takhle:
"Pepíku, pozor, zloděj ti šmatá zezadu do kapsy!" Pepík praví: "Nevadí, mám v kapse past na myši." Uááááá!"
Maminka přib...la na zeď obraz. | E | A |
Do naší třídy přib...la nová žákyně. | P | I |
Já jsem tady b...l úplně sám. | D | Š |
Nechci, abys b...l toho psa. | S | M |
Zb...l na mě ještě dort? | Z | Y |
Proč brečíš, tebe někdo zb...l? | P | O |
Po tobě zb...l jen nepořádek. | E | M |
Hodiny na kostele odb...ly půlnoc. | A | S |
Kluci odb...li domácí úkol z češtiny. | L | A |
Pan Dvořák nab...l velký majetek. | H | N |
Kovboj si nab...l pušku. | K | D |
Nikomu se nepodařilo hrad dob...t. | S | T |
Jirka si potřebuje dob...t mobil. | V | A |
Já tam ještě nikdy neb...l. | U | S |
Tomáš nikdy neb...l děvčata. | M | P |
Karel ub...l holí hada. | Á | I |
Z talíře ub...l jeden koláč. | E | A |
Pálí ho dobré b...dlo. | J | P |
Děda vyrobil dlouhé b...dlo. | M | K |
Najdi a podtrhni slovo, které do řady nepatří. Vedle zdůvodni, proč. Cvičení je i v Učebně.
- koloběžka, předškolák, trojúhelník, spolužačka, zeměpis ... ????
- udice, růže, ovce, moře, košile ... není podle vzoru růže
- šimpanz, pardál, lev, plaz, šakal ... není podle vzoru pán
- učitel, král, vítěz, kněz, vládce ... není podle vzoru muž
- drzí, ryzí, praví, drazí, hraví ... není to 1. pád množného čísla přídavného jména tvrdého
- dobře, skromně, rád, rychle, osobně ... ?????
Posviť mi baterkou, ať nezakopnu. Mně se ještě spát nechce. Upřeně se na mě zadívala. Pro mě za mě si dělej, co chceš. Prosím, nejezděte na výlet beze mne! Musíš mi všechno podrobně vyprávět. Nic o mně nevíte. Vážně nechápu, k čemu mi to bude. Nemáš na mě zlost, že jsem se tak opozdil? Napadlo mě, že jí můžeme zatelefonovat. Ve mně se nezklamete, umím držet jazyk za zuby. Nikdo si mne nevšímal. Ta výstava by mě zajímala. Strčili do mě neradi. Už mě to nebolí. Přišli až po mně. Promiň mi to.
POKUS
Maminka přib...la na zeď obraz. | E | A |
Do naší třídy přib...la nová žákyně. | P | I |
Já jsem tady b...l úplně sám. | D | Š |
Nechci, abys b...l toho psa. | S | M |
Zb...l na mě ještě dort? | Z | Y |
Proč brečíš, tebe někdo zb...l? | P | O |
Po tobě zb...l jen nepořádek. | E | M |
Hodiny na kostele odb...ly půlnoc. | A | S |
Kluci odb...li domácí úkol z češtiny. | L | A |
Pan Dvořák nab...l velký majetek. | H | N |
Kovboj si nab...l pušku. | K | D |
Nikomu se nepodařilo hrad dob...t. | S | T |
Jirka si potřebuje dob...t mobil. | V | A |
Já tam ještě nikdy neb...l. | U | S |
Tomáš nikdy neb...l děvčata. | M | P |
Karel ub...l holí hada. | Á | I |
Z talíře ub...l jeden koláč. | E | A |
Pálí ho dobré b...dlo. | J | P |
Děda vyrobil dlouhé b...dlo. | M | K |